BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, August 22, 2009

Ahlan Wasahlan ya Ramadhan!!


Alhamdulillah hari ni dah hari kedua berpuasa..alhamdulillah juga sbb berkesempatan melalui Ramadhan 1430H kali ini.Moga2 saya dapat menjalani ibadah puasa dan melipatgandakan amal ibadah kali ini secara istiqamah dan ikhlas...

Ramadhan kali ini ramadhan pertama saya di Kelantan..jauh dari suami tersayang n keluarga..wpun bukan dipisahkan oleh benua tapi sy tetap rs jauh huhu...

Sahur pun betul2 ala kadar bagaikan org bujang..cukup dgn air dan tamar..tapi ini pun dah mencapai sunat dalam berpuasa.

“Sesungguhnya makan sahur adalah barokah yang Allah berikan pada kalian maka janganlah kalian tinggalkan”. (Hadis Riwayat an-Nasa’i (4/145) dan Ahmad (5/270). Sanadnya Sahih)

Apepun,mudah2an kedatangan Ramadhan kali ini memberi keberkatan(barokah),rahmat dan keampunan(maghfirah)buat suami saya Hasbullah,saya dan ahli keluarga saya insyaAllah..

Selamat berpuasa dan jom pulun beribadah dari saya!

~aAdiLaH 2 RAMADHAN 1430H~

0 comments: